
 
 
„A PLT-nek adná el a Népszabadságot a Ringier? 
 
A Pannon Lapok Társasága elismerte, hogy megkeresték őket Népszabadság ügyében 
– írja a Napi Gazdaság. A Ringier azt állítja, senkivel nem tárgyalnak.  
 
A Népszabadság Zrt. ügyében érkezett megkeresés a vidéki lappiacon jelen lévő 
Pannon Lapok Társasága Kiadóhoz (PLT), de jelenleg nincs napirenden az akvizíció - 
nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Kázmér Judit, a PLT stratégiai ügyvezető igazgatója. 
 
A szakember elmondta, hogy évek óta figyelik a Népszabadság sorsát, s amint a lap 
gazdasági helyzete erősödik, figyelemre méltó lehetőségnek tartják, mivel még 
mindig a legnagyobb országos, fizetős közéleti napilapról van szó. 
 
A GVH akarja? 
A Népszabadsággal kapcsolatos akvizíciós elképzelés azért jöhetne szóba a Napi 
Gazdaság cikke szerint, mert szakmai körök szerint a Gazdasági Versenyhivatal 
várhatóan jóváhagyja a Blikket és a Nemzeti Sportot is kiadó Ringier Kiadó, valamint a 
megyei lappiacon meghatározó Axel Springer fúzióját, de csak azzal a feltétellel, ha a 
magyarországi Ringier svájci anyacége kiszáll a Népszabadságból. (A Ringier 
Magyarországon a lapkiadás mellett nyomdát is üzemeltet s részesedése van a 
lapterjesztő Medialogban, valamint a tulajdonos Népszabadságban is.) 
 
Mások is vannak 
Egyéb elképzelések is vannak a Népszabadság értékesítéséről. Az egyik szerint a 
Ringier 70,8 százalékos tulajdonrészét a Magyar Szocialista Párthoz közel álló Szabad 
Sajtó Alapítványnak adná el. Felmerült továbbá az RTL Klub-ban áprilisban 31 
százalékos tulajdont szerző, jobboldalhoz köthető Infocenter neve is, mint lehetséges 
felvásárló. A Népszabadsághoz közeli forrásaink szerint azonban az Axel Springer 
érdeklődése élénkebb a veszteséges napilap iránt, mint a főtulajdonos Ringier-nek. (A 
Ringier és az Axel Springer fúziójáról, és a GVH eljárásáról lásd A nagy álom cikkünket 
a Kreatív májusi számában – a Szerk.). 
 
Fel kell pumpálni 
A gazdasági napilap szerint jelzés értékű, hogy a közelmúltban Mihók Attilát, a 
Ringier ügyvezetőjét nevezték ki a Népszabadság elnök-vezérigazgatójának is. 
Megfigyelők szerint a cégvezető azért került a közéleti lapot kiadó vállalkozás élére, 
hogy gazdaságilag erősítse meg, mielőtt az eladósorba kerül. A Népszabadság romló 
gazdasági helyzete mellett a példányszámokkal sem büszkélkedhet: a Matesz adatai 
szerint ugyanis idén az első három hónapban naponta átlagosan 80,8 ezer példányt 
adtak el, szemben a tavalyi negyedik negyedévi 85,1 ezerrel.  



 
Múlt hetén a HVG arról adott hírt, hogy egy újabb, 300 millió forintos tőkeemelésnek 
köszönhetően (amelyben a  dolgozói egyesület és a szavazatelsőbbségi közös 
részvényt birtokló szerkesztőség nem vett részt) a korábbihoz képest tovább nőtt a 
svájci kiadó (70,8 százalék) és a Szabad Sajtó Alapítvány (27,7 százalék) tulajdonrésze 
a Népszabadság kiadóban. A pénzinyjekcióval 1,3 milliárd forintra emelték a Zrt. 
alaptőkéjét. 
 
 
A Ringier cáfol 
A Kreatív Online megkeresésére a Ringier leszögezte, hogy senkivel nem tárgyalnak a 
Népszabadság eladásáról. A Napi Gazdaság cikkére reagálva úgy fogalmaznak, hogy 
"a Ringer-Axel Springer fúzióval és a Népszabadság eladásával kapcsolatos 
megállapítása "szakmai körökre" hivatkozva újból és újból előkerül, de arra már senki 
nem emlékszik, milyen szakmai körből származik az információ". "Ha minden ilyen 
írásnak valóságos alapja lenne, akkor Magyarországon már minenki mindenkit 
megvett volna" - zárják a válaszukat. 
 
Erős hírportfólió lehetne 
A PLT anyavállalata, a Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) médiacsoport 
Németország és Európa legnagyobb regionális médiavállalkozása. A PLT négy megyei 
napilapot jelentet meg (Zala, Vas, Veszprém, Fejér megyében) és emellett a társaság 
adja ki a Dunaújvárosi Hírlapot, valamint az RTV Tipp magazint s online hírportálokat 
is működtet, továbbá a PLT egyik leányvállalata ingyenes helyi lapokat ad ki, valamint 
kereskedelmi kiadványokat is megjelentet. A WAZ érdekeltségi körébe tartozik a HVG 
is, nemrég pedig a Hírszerző internetes portállal gyarapodott magyarországi 
portfóliója.”  
 
(Forrás: HVG, Kreatív Online, Napi Gazdaság) 


